Strona, którą przeglądasz, zawiera informacje o wyposażeniu stołówek i jadalni w dziecięcych placówkach oświatowych, w placówkach pomocy społecznej oraz w przedszkolach, w kontekście programu “Posiłek w Szkole i w Domu”. Przedstawiono ofertę mebli, krzeseł, stolików stanowiących kluczowe wyposażenie stołówek i jadalni, które mają pomóc w poprawie standardów i doposażeniu istniejących. Celem oferty jest umożliwienie szkołom łatwej adaptacji i doposażenia w meble niezbędne do organizacji stołówek żywienia zbiorowego.
Sprawdź! - być może to do Ciebie adresowana jest akcja doposażania stołówek w ramach programu Posiłek W Szkole I W Domu.
Zobacz poniżej fragmenty wybrane z Uchwały
Poznaj Uchwałę nr 149 Rady Ministrów z dnia 23 sierpnia 2023 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028 M.P. 2023 poz. 881...Akcja dotyczy finansowania stołówek oraz miejsc spożywania posiłków w szkołach i w innych placówkach pomocy społecznych itp. dla dzieci i dorosłych - zapoznaj się z naszymi propozycjami - jesteśmy gotowi przejść od projektu do realizacji!
Od projektu do realizacji
Wybierz z prezentowanych krzeseł i stolików do świetlicy, do stołówki, do jadalni czy do sali zabaw dla dzieci -
- wskażesz nam w ten sposób Twoje preferencje,
- wykonaj prosty - może być odręczny szkic sali zaznaczając wymiary sali, położenie okien, drzwi, wystających kaloryferów itp.
- dołącz ogólne zdjęcia aktualnego stanu sali, w której chciałbyś przygotować stołówkę, świetlicę, jadalnię itp.
- prześlij nam te materiały e-mailem
- przygotujemy dla Ciebie wizualizację i ofertę wykonania „pod klucz” w oparciu o oferowane przez nas meble. Skorzystaj z naszej oferty. Zapraszamy.
Fragmenty z Uchwały NR 149 Rady Ministrów, Monitor Polski, Poz.881:
III.1.1. Ze środków przekazywanych w ramach Programu gminy udzielają wsparcia ...
1) dzieciom do czasu podjęcia nauki w szkole podstawowej, ...
III.1.2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach ....
... dyrektor szkoły lub przedszkola informuje ośrodek pomocy społecznej lub centrum usług społecznych ...
III.3.1. Moduł 3, Realizacja w/w działań może być prowadzona w formie zakupu: ... pkt. 3
... niezbędnego wyposażenia miejsc spożywania posiłków, w szczególności stołów, krzeseł ...
...(dot. miejsc spożywania posiłków, dop. mój) Powinny być one wyposażone w stoły i krzesła umożliwiające uczniom wygodne spożywanie posiłków, ...
co oznacza, że do prawidłowej realizacji programu stoły i krzesła muszą posiadać certyfikat i muszą być dostosowane do wzrostu użytkownika!
Oferta krzeseł i stolików do stołówek i jadalni dziecięcych
Z przedstawionych poniżej propozycji wybierz krzesła, stoliki, stoły by doposażyć Twoje przedszkole w nowoczesne, kolorowe mebelki dla przedszkolaków. Przedstawione krzesła dziecięce, stoliki równie dobrze nadają się do pokoju zabaw, do świetlic, do stołówki czy jadalni oraz do każdego miejsca, w którym przedszkolaki mogą spożywać posiłek lub bawić się. Jeżeli zadajesz pytanie - Czy program Posiłek w Domu i w Szkole wymaga zakupu krzeseł i stolików z certyfikatem? Odpowiadamy: Właściwy dobór mebli edukacyjnych do wymogów ergonomii stanowi istotny element higieny procesu nauczania i wychowania. Jak powiedziano jest też jednym z istotnych kryteriów prawidłowej realizacji programu Posiłek w domu i w szkole na lata 2024-2028.
Przykładowy zestaw PODSTAWOWY do sali zabaw, do stołówki, do świetlicy przedszkolnej itp.
Zestaw przedszkolny świetlicowy SB
W skład zestawu wchodzą - 6 krzeseł SB plus stół prostokątny SBR
Przykładowy zestaw KÓŁECZKO do sali zabaw, do stołówki, do świetlicy przedszkolnej itp.
Zestaw przedszkolny KÓŁECZKO
W skład zestawu wchodzą - 6 krzeseł KÓŁECZKO plus stół okrągły SB-OKR
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Stół przedszkolny prostokątny SB
Stelaż wykonany z rury stalowej ø 25 x 1,5 mm, malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm oklejony obrzeżem PCV 2 mm.
Rozmiar / wymiary:
0 / 750 / 1250 / 400 / 17,4 kg
1 / 750 / 1250 / 460 / 17,8 kg
2 / 750 / 1250 / 530 / 18 kg
3 / 750 / 1250 / 590 / 18,5 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Stół przedszkolny prostokątny regulowany SB-REG
Stół przedszkolny o regulowanej wysokości. Stelaż wykonany z rury stalowej ø 32 x 1,5 mm i ø 28 x 1,5 mm malowany farbą proszkową. Część regulacyjna ocynkowana z oznaczeniem wysokości. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm oklejony obrzeżem PCV 2 mm
Rozmiar / wymiary:
1÷3 / 750 / 1250 / 460÷595 / 18,2 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Stół przedszkolny sześciokątny SB-PRIMA
Stelaż wykonany z rury stalowej ø 25 x 1,5 mm i ø 50 x 1,5 mm, malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm, oklejony obrzeżem PCV 2 mm.
Rozmiar / wymiary:
1 / 6x620 / 460 / 15,2 kg
2 / 6x620 / 530 / 15,5 kg
3 / 6x620 / 590 / 16 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Stół przedszkolny sześciokątny SB-PRIMA-V
Opcja ze zwężanymi nogami. Stelaż wykonany z rury stalowej ø32x1,5mm i ø25x1,5mm, gięty i spawany, malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm, oklejony obrzeżem PCV 2 mm.
Rozmiar / wymiary:
1 / 6x620 / 460 / 13 kg
2 / 6x620 / 530 / 13,3 kg
3 / 6x620 / 590 / 13,8 kg
Stelaż wykonany z rury stalowej ø 50 x 1,5, ø 45 x 2 mm i ø 25 x 1,5 mm, malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm oklejony obrzeżem PCV 2 mm.
Rozmiar / wymiary:
1÷3 / 6x620 / 460÷590 / 17 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Stół przedszkolny sześciokątny na stelażu giętym SB-PRIMA-6-G
Stelaż wykonany z rury stalowej ø32x1,5mm, gięty i spawany, malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm, oklejony obrzeżem PCV 2 mm.
Rozmiar / wymiary:
1 / 6x620 / 460 / 17,8 kg
2 / 6x620 / 530 / 18 kg
3 / 6x620 / 590 / 18 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Stół przedszkolny okrągły regulowany SB-OKR-REG
Stelaż wykonany z rury stalowej ø 50 x 1,5, ø 45 x 2 mm i ø 25 x 1,5 mm, malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm oklejony obrzeżem PCV 2 mm.
Rozmiar / wymiary:
1÷3 / 6x620 / 460÷590 / 17,8 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Stół przedszkolny okrągły SB-OKR
Stelaż wykonany z rury stalowej ø 25 x 1,5 mm i ø 50 x 1,5 mm, malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm, oklejony obrzeżem PCV 2 mm.
Rozmiar / wymiary:
1 / Ø 1300 / 460 / 16,8 kg
2 / Ø 1300 / 530 / 17 kg
3 / Ø 1300 / 590 / 17,2 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Stół przedszkolny okrągły SB-PRIMA-OKR-V
Opcja ze zwężanymi nogami. Stelaż wykonany z rury stalowej ø32x1,5mm i ø25x1,5mm, gięty i spawany, malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm, oklejony obrzeżem PCV 2 mm.
Rozmiar / wymiary:
1 / Ø 1300 / 460 / 14,6 kg
2 / Ø 1300 / 530 / 14,8 kg
3 / Ø 1300 / 590 / 15,1 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Stół przedszkolny kwadratowy STOLMIŚ-KWA
Stolik z blatem kwadratowym
Stelaż wykonany z rury stalowej ø 32 x 1,5 mm, gięty i spawany malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm, oklejony obrzeżem PCV 2 mm.
Rozmiar / wymiary:
1 / 620 / 620 / 460 / 9,2 kg
2 / 620 / 620 / 530 / 9,8 kg
3 / 620 / 620 / 590 / 10 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Stół przedszkolny okrągły STOLMIŚ-OKR
Stolik z blatem okrągłym
Stelaż wykonany z rury stalowej ø 32 x 1,5 mm, gięty i spawany malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm, oklejony obrzeżem PCV 2 mm.
Rozmiar / wymiary:
1 / Ø 1300 / 460 / 15 kg
2 / Ø 1300 / 530 / 15,2 kg
3 / Ø 1300 / 590 / 15,5 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Stół przedszkolny trójkątny STOLMIŚ-TRO
Stolik z blatem trójkątnym
Stelaż wykonany z rury stalowej ø 32 x 1,5 mm, gięty i spawany malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm, oklejony obrzeżem PCV 2 mm.
Rozmiar / wymiary:
1 / 3x620 / 460 / 6,2 kg
2 / 3x620 / 530 / 6,8 kg
3 / 3x620 / 590 / 7 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Stół przedszkolny trapezowy STOLMIŚ-TRAP
Stolik z blatem trapezowym
Stelaż wykonany z rury stalowej ø 32 x 1,5 mm, gięty i spawany malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm, oklejony obrzeżem PCV 2 mm.
Rozmiar / wymiary:
1 / 3x620 / 460 / 6,2 kg
2 / 3x620 / 530 / 6,8 kg
3 / 3x620 / 590 / 7 kg
Przykładowy układ stolików trapezowych i trójkątnych w świetlicy, w sali zabaw, w stołówce przedszkolnej itp.
Aranżacja stolików trapezowych w pokoju zabaw w przedszkolu
Prezentowany układ wykorzystuje stoliki STOLMIŚ trapezowe i stoliki trójkątne. Przy stolikach ustawiono ktzesła przedszkolne SB
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Krzesło przedszkolne SB
Stelaż wykonany z rury stalowej Ø 20 x 1,5 mm, malowany farbą proszkową. Siedzisko i oparcie wykonane ze sklejki 8 mm, malowane lakierem akrylowym.
Rozmiar / wymiary:
0 / 260 / 260 / 450 / 1,8 kg
1 / 320 / 325 / 455 / 2,2 kg
2 / 345 / 340 / 550 / 2,6 kg
3 / 385 / 375 / 630 / 3,9 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Krzesło przedszkolne SB-CIS
Wykonanie: stelaż wykonany z rury stalowej ø 20 x 1,5 mm, malowany farbą proszkową. Siedzisko i oparcie wykonane ze sklejki 8 mm, malowane lakierem akrylowym.
Rozmiar / wymiary:
1 / 335 / 295 / 530 / 2,5 kg
2 / 345 / 300 / 560 / 2,6 kg
3 / 400 / 360 / 620 / 3,7 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Krzesło przedszkolne KÓŁECZKO
Stelaż wykonany z rury stalowej Ø 20 x 1,5 mm, malowany farbą proszkową. Siedzisko i oparcie wykonane ze sklejki 8 mm, malowane lakierem akrylowym.
Rozmiar / wymiary:
1 / 320 / 325 / 455 / 2,5 kg
2 / 345 / 340 / 550 / 2,8 kg
3 / 385 / 375 / 630 / 4,1 kg
Atest - TAK, certyfikat - TAK
Krzesło przedszkolne STOLMIŚ
Stelaż wykonany z rury stalowej ø 25 x 1,5 mm, malowany farbą proszkową. Siedzisko i oparcie wykonane ze sklejki 8 mm, malowane lakierem akrylowym.
Rozmiar / wymiary:
2 / 350 / 440 / 650 / 3,9 kg
3 / 350 / 440 / 700 / 4,2 kg
4 / 380 / 480 / 750 / 4,3 kg
Wymagania, zalecenia i normy dla mebli dla dzieci przedszkolnych
Na czym polega dostosowanie mebli edukacyjnych do wysokości ciała uczniów / wychowanków placówek oświatowych?
Na wstępie przytoczyliśmy fragmenty Uchwały NR 149 Rady Ministrów, Monitor Polski, Poz.881 w sprawie przyznawania środków do programu „Posiłek w domu i w szkole” na lata 2024-2028, w którym wyraźnie zaznaczono, że do prawidłowej realizacji programu stoły i krzesła muszą posiadać certyfikat i muszą być dostosowane do wzrostu użytkownika!
Pamiętajmy, że zasady te powinny być stosowane także innych obiektów publicznych - w stołówkach pracowniczych, jadalniach w internatach, w akademikach itp.
W dalszej części wyjaśniamy na czym to dostosowanie polega.
Czy program „Posiłek w domu i w szkole” wymaga zakupu krzeseł i stolików z certyfikatem?
Właściwy dobór mebli edukacyjnych do wymogów ergonomii stanowi istotny element higieny procesu nauczania i wychowania. Jak powiedziano jest też jednym z istotnych kryteriów prawidłowej realizacji programu „Posiłek w domu i w szkole” na lata 2024-2028.
Do nadzoru nad spełnieniem w/w wymogu w placówkach oświatowych powołana jest Państwowa Inspekcja Sanitarna (PIS), a obowiązkiem administracji placówki oświatowej, wychowawczej jest by przy zakupie wyposażenia kierować się tym kryterium. Zakup towarów - krzeseł, stolików i innych mebli z tzw. certyfikatem - tam gdzie jest ona wymagany - gwarantuje spełnienie tego wymogu. W przypadku jadalni, stołówek szkolnych w Uchwale NR 149 Rady Ministrów mówi się wprost o stolikach i krzesłach:
Co oceniane jest przez SANEPID w czasie kontroli mebli i wyposażenia?
SANEPID sprawdza właściwe dostosowanie krzeseł i stolików do wysokości ciała uczniów. Procedura polega na potwierdzeniu wysokości uczniów, wychowanków oraz na pomiarze mebli ze szczególnym uwzględnieniem poprawności ich zestawienia - krzesło i stolik tworzące komplet muszą być w tym samym rozmiarze. Dotyczy to także mebli o regulowanej wysokości.
Sprawdzane jest ponadto - w jaki sposób przebiega dostosowywanie mebli edukacyjnych do wysokości ciała uczniów? Sposób dostosowywania mebli szkolnych do wysokości ciała uczniów powinny określać - procedura, instrukcja lub regulamin wewnętrzny, a samo dostosowywanie powinno być odnotowane w stosownych dokumentach.
Lista wymaganych wykonania i udokumentowania czynności, które zapewnią właściwie przygotowanie stanowiska pracy ucznia obejmuje w szczególności pomiar i udokumentowanie wysokości podkolanowej, kontrolę odpowiedniego oznakowania krzeseł i stolików oraz umieszczenie w dzienniku klasowym lub innym dokumencie dostępnym nauczycielowi prowadzącemu zajęcia, obok nazwiska ucznia wpisu w jakim rozmiarze krzesła / stolika powinien siedzieć.
Jakie czynności potwierdzające właściwy dobór stanowiska pracy ucznia wymagają udokumentowania?
1. należy zagwarantować i udokumentować wykonanie każdemu uczniowi 2 x w roku pomiar wysokości podkolanowej. Wysokość podkolanową mierzymy od podłogi do zgięcia podkolanowego w pozycji siedzącej. Wysokość ta powinna być równa wysokości siedziska krzesła, z którego korzysta mierzone dziecko.
2. wysokość podkolanową w centymetrach umieszcza się w dzienniku klasowym lub innym dokumencie dostępnym nauczycielowi prowadzącemu zajęcia, obok nazwiska należy dokonać wpisu w jakim rozmiarze krzesła / stolika uczeń powinien siedzieć. Rozmiary vs wysokość ucznia sprawdź w tabeli.
3. odpowiednie oznakowanie krzeseł i stolików, w sposób widoczny i trwały oraz prawidłowo utworzone zestawy stolik-krzesło; do oznaczenia rozmiaru stosujemy odpowiedni kolor.
4. z przypisanym do ucznia rozmiarem krzesła / stolika uczeń powinien być zapoznany.
5. meble szkolne - krzesła, stoliki i inne meble z którym uczeń ma bezpośredni kontakt, jest przez niego używany w dłuższym czasie w pomieszczeniach klasowych powinny być wykonane z materiałów posiadających wymagane w placówkach użyteczności publicznej atesty oraz powinny być wykonane wg rozmiarów zgodnych z Polską Norma co jest potwierdzone stosownym certyfikatem.
Jakie normy określają prawidłowość wykonania mebli szkolnych? - zestawienie:
1. PN-EN 1729-1:2007 - Meble -- Krzesła i stoły dla instytucji edukacyjnych -- Część 1: Wymiary funkcjonalne. Wprowadza: EN 1729-1:2006 [IDT] - Zastępuje: PN-EN 1729-1:2006 (U)
2. PN-EN 1729-2:2007 - Meble -- Krzesła i stoły dla instytucji edukacyjnych -- Część 2: Wymagania bezpieczeństwa i metody badań. Wprowadza: EN 1729-2:2006 [IDT] - Zastępuje: PN-EN 1729-2:2006 (U))
Tabela dostosowania wymiarów mebli - krzeseł i stolików - do wzrostu gwarantujących uczniom wygodne spożywanie posiłków w stołówce, jadalni, świetlicy itp?
Dostosowanie wysokości krzesła i stolika gwarantuje prawidłową postawę dziecka, ucznia i jest jednym z najbardziej podstawowych parametrów na które należy zwracać uwagę przy doborze mebli szkolnych. Przestrzeganie tego zalecenia w jadalni, stołówce szkolnej jest oczywiste. W tabeli poniżej prezentujemy zestawienie rozmiaru krzeseł vs wzrost użytkownika oraz dopuszczalną wysokość siedziska krzesła.
Rozmiar-wymiary krzesła / stolika muszą być dostosowane do wzrost użytkownika
Pamiętaj obowiązują te parametry, są bardzo ważne!
PN-EN 1729-1:2007 „Meble szkolne i przedszkolne. Stoły i krzesła. Podstawowe wymiary funkcjonalne” a dla programu „Posiłek w szkole i w domu” Uchwała NR 149 Rady Ministrów, Monitor Polski, Poz.881: III.1.1., III.1.2., III.3.1. Realizacja może być prowadzona w formie zakupu: ... niezbędnego wyposażenia miejsc spożywania posiłków, w szczególności stołów, krzeseł ... (które dop. mój) powinny być wyposażone w stoły i krzesła umożliwiające uczniom wygodne spożywanie posiłków, ...
Organizacja i aranżacje jadalni i świetlic szkolnych
Przedstawiamy propozycje aranżacji miejsc spożywania posiłków - świetlic szkolnych, jadalni i stołówek. Przedstawione projekty świetlic i jadalni uwzględniają wymagania programu „Posiłek w szkole i w domu”
Aranżacje stołówki szkolnej - przegląd propozycji organizacji świetlic, jadalni vs trendy w aranżacji '24
Na wyposażenie stołówki składają się stoły świetlicowe Jan o wymiarach 80x80 cm ( w opcji 130x80 cm) oraz krzesła świetlicowe Jan. Modele te od lat doskonale sprawdzają się w wielu polskich szkołach. W kąciku sali umieszczono stolik na deserki który dodatkowo posiada kółka, blat o wymiarach 80x60 cm. Przejdź do projektu 1
„ZESTAW NR 2 - ELKA”
Na wyposażenie stołówki składają się stoły Kameleony o szerokiej gamie rozmiarów tu wersja 130x80 cm oraz 180x80 cm. Przy stołach ustawiono krzesła uczniowskie SB. Przy oknie do wydawania posiłków przewidziano szafki przykryte blatem kuchennym. Na szafkach można ustawiać różne łakocie dla dzieci typu deserki, kubeczki z kompotem czy koszyk z owocami. Przejdź do projektu 2
„ZESTAW NR 3 - PARALELL”
Na wyposażenie przestronnej stołówki składają się stoły Kameleony o szerokiej gamie rozmiarów - tu wersja 180x80cm. Przy stołach ustawiono krzesła Maxi z plastikowymi siedziskami . Przy oknie do wydawania posiłków przewidziano dystrybutory z napojami i słodyczami. Przejdź do projektu 3
„ZESTAW NR 4 - TRAPEZOWY”
Na wyposażenie stołówki składają się stoły trapezowe o wym : 145x73 ( x3), których ustawienie i forma stwarzają możliwość różnego ustawienia i zagospodarowania pomieszczenia. Przy stołach ustawiono krzesła Maxi, razem tworząc barwne i ciekawe zestawienie kolorystyczne.. Przejdź do projektu 4
„ZESTAW NR 5 - BAROWY”
Na wyposażenie przestronnej stołówki składają się stoły Kameleony o szerokiej gamie rozmiarowej - tu wersja 180x80cm. Przy stołach ustawiono krzesła Maxi z plastikowymi siedziskami . Przy ścianie wyższy stolik razem z krzesłami Hokerami. Przy okienku do wydawania posiłków - wygodny stolik na kubeczki z napojami, miski z owocami lub inne. Przejdź do projektu 5
„ZESTAW NR 6 - OKRĄGŁY”
Na wyposażenie przestronnej stołówki przedszkolnej składają się stoły okrągłe Sb-Prima. Przy stołach ustawiono krzesła Sb-cis. Przy wejściu wygodne regały w kształcie owoców, zachęcające dzieci do zjadania smacznych posiłków. Przejdź do projektu 6
„ZESTAW NR 7 - EMI'24”
Propozycja oparta na nowoczesnych stołach i krzesłach typu EMI'24. Całość dopełnia duża lada do wydawania posiłków wyposażona w funkcjonalne szafki. Pod ścianą ustawione siedzisko tapicerowane STOLBIK wraz z panelem dekoracyjnym oraz pufa. Projekt do realizacji indywidualnej „pod klucz”. Przejdź do projektu 7
„ZESTAW NR 8 - HEXAGONALNY'24”
Moduł podstawowy stanowi sześć stołów trapezowych oraz 12 krzeseł typu SB-CIS. Układ dużego hexagonalu może być wzbogacony małym hexagonalem utworzonym z 2 stołów trapezowych złączonych długimi krawędziami. Mały moduł hexagonalny zawiera 4 krzesła typu SB-CIS. Całość tworzy oryginalną bardzo atrakcyjną kompozycję. Kolorystyka zestawów jednolita lub mix kolorów dostępnych z palety kolorystycznej płyt i stelaży. Projekt do realizacji indywidualnej „pod klucz”. Przejdź do projektu 8
Edukacja Sp. z o.o., hurtownia, dystrybucja stolików i krzeseł do świetlic, stołówek, sal zabaw dla dzieci w przedszkolu