Edukacja-Mikolow, HomePage

Meble szkolne, meble metalowe, meble biurowe, meble hotelowe. Pomoce naukowe.

Edukacja Sp. z o.o., 43-195 Mikołów, ul. Rybnicka 132
tel/fax 32-738 54 94, tel 32-738 52 62   e-mail: biuro@edukacja-mikolow.pl

Przykro mi, Twoja przeglądarka nie wyświetla obiektów CSS3 3D.
Przeglądaj tą stronę za pomocą Safari, Chrome, Firefox Aurora lub za pomocą urządzeń iOS.
lub za pomocą widocznego suwaka zmniejszaj liczbę paneli (przydatne dla MS IE, Opera)
lub z menu głównego widocznego na górze tej strony wybierz od razu interesującą Cię stronę katalogu.

Kąciki zainteresowań w przedszkolu

Kąciki tematyczne i ich funkcje
Kształtowanie zainteresowań oraz generowanie aktywnej i kreatywnej postawy dziecka to główne funkcje jakie powinny spełnić mebelki klubikowe. Kącik tematyczny to często dla dziecka jego prywatna przestrzeń - przestrzeń tą organizuje według swoich własnych upodobań. To w niej może marzyć, odpoczywać. Ukształtowany przez dziecko kącik tematyczny staje się jego azylem i realizuje jego poczucie bezpieczeństwa. Mebelki klubikowe inspirują dziecko do działania, lecz to ono samo wymyśla swoje zabawy. Poprzez naśladowanie przeżytych zdarzeń czy zaobserwowanych sytuacji realizuje swoje fantazje. Wymyśla je oraz generuje nowe. Staje się samodzielne w tworzeniu i rozwiązywaniu jego problemów. Ten niewielki fragment przestrzeni - wyznaczony przez granice kącika tematycznego staje się dla dziecka jego prywatnym światem. I właśnie dlatego należy dbać, by taki świat stworzyć mu w naszym przedszkolu.

Mechanik samochodowy
Jeden z najbardziej popularnych kącików tematycznych. W skład kącika wchodzą szafka narzędziowa oraz rampa. Kącik realizuje wiele z funkcji, pozwala na wykonywanie wielu czynności oraz na odtworzenie wyobrażalnych sytuacji.
Szafka narzędziowa wykonana jest z płyty wiórowej laminowanej 18 mm, oklejonej obrzeżem PCV 0,6 mm. Szafka umieszczona jest na kółkach i posiada wygodny uchwyt do przemieszczania. Rampa wykonana jest z rury stalowej fi 20x1,5mm, malowanej farbą proszkową. Pochylnia i podest wykonane są z płyty wiórowej laminowanej, powierzchnia rampy oklejona jest materiałem antypoślizgowym.
Konstrukcję szafki narzędziowej i rampy wykonane solidnie i spełniają wymogi bezpieczeństwa dla dzieci co potwierdzone jest stosownym certyfikatem.

Scena - teatrzyk
Atmosfera życzliwości, poczucie bezpieczeństwa w grupie przedszkolnej to cel każdego przedszkola. I właśnie atrakcyjne wyposażenie sali to krok w tym kierunku. Kącik tematyczny scena - teatrzyk to jeden z elementów wyposażenia, który cel ten pomagają osiągać. Pozwala na przeniesienie dzieci w świat bajek i baśni przy ich aktywnym uczestnictwie. Dzieci dzieciom mogą swoim językiem opowiadać historyjki i wizualizować je. Pacynki i inne lalki oraz inne dzieci - to właśnie jest świat dziecka, a scena teatrzyku, to miejsce gdzie biegną zdarzenia.
Konstrukcja kącika tematycznego scena-teatrzyk wykonana jest z płyty wiórowej laminowanej 18 mm, oklejonej obrzeżem PCV. Podest sceny składany do transportu.

Kącik kosmetyczno-lekarski
Chyba wszyscy pamiętamy zabawy dziecięce z przedszkola. Zabawy w gabinet kosmetyczny, a po wizycie w gabinecie lekarskim w lekarza, to nieodłączny świat zabaw dzieci. Świat jakże dla dzieci ważny, bo odtwarza świat dorosłych. A przecież dzieci chcą naśladować swoich rodziców - bo to oni są dla nich wzorem do naśladowania. Niech przedszkole tworzy zatem warunki by dzieci przez zabawę mogły ten świat poznawać.
Kącik kosmetyczno-lekarski tworzą mebelki klubikowe: biurko, kozetka, regał na kosmetyki, szafka na przybory oraz taboret. Elementy drewniane wykonane są z płyt wiórowych laminowanych 18 mm, oklejonych obrzeżem PCV. Elementy metalowe wykonane są z rury stalowej, malowane farbą proszkową. Materace tapicerowane skórą syntetyczną, zmywalną. Szuflady z pojemników Grattnela. Siedzisko taboretu wykonane jest ze sklejki 15 mm, malowane lakierem akrylowym.

Sklep SAM - zestaw mebelków
Każdy przedszkolak codziennie chce być sprzedawcą, strażakiem , policjantem ... itd. Dziecko podświadomie wie, że gdy staje za kasą sklepową, to po prostu JEST kasjerką. Tak nauczy się więcej i szybciej niż rozwiązując zagadki czy oglądając telewizję. Jednocześnie opanuje także wiedzę, którą mamią pseudo-nowoczesne zabawki. Bo wiedza, którą wynosimy z doświadczenia przyczynia się do tego, że rozumiemy świat i nasze otoczenie. A super nowoczesne zabawki edukacyjne są dobre tylko wtedy, gdy służą poznaniu tego świata, a nie wtedy gdy świat ten zastępują. Złożony z kasy i regału sklepowego przedszkolny kącik tematyczny sklep SAM, to w oczach dziecka hipermarket. I tylko przedszkolak wie co z tym zrobić. Nie przeszkadzajmy mu w tym.
Konstrukcja kasy sklepowej i regału sklepowego wykonana z płyty wiórowej laminowanej 18mm, oklejonej obrzeżem PCV, a siedzisko tapicerowane skórą syntetyczną, zmywalną. Blat lady wykonany ze sklejki 15mm.

Kąciki tematyczne, kąciki zainteresowań i kąciki zabaw w przedszkolu

Meble przedszkolne

Czasem to podstawowy problem rodziców czyli - jak zachęcić dzieciaka by chętnie chodziło do przedszkola ? I może odpowiedzią na to pytanie będzie pomysł - żyć kolorowo ! czyli tak zorganizować przedszkole, by pobyt w nim nie był szary. I by nie kojarzył się z czymś czego dzieci nie lubią. Kaszka i szpinak. Szare smętne ściany. Wymagania i tylko wymagania. A gdzie zabawa ? a gdzie nauka - ale przez zabawę właśnie. Nic tak nie pobudza wyobraźni dziecięcej jak kolorowe ściany, jak kolorowe meble. I w tym otoczeniu zabawa, która uczy i nauka, która bawi. To w naszym katalogu znajdziecie takie meble, które stworzą dziecku atmosferę pobytu w przedszkolu, do której chce się wracać. Ale przecież klimat ten zależy nie tylko od kolorowych mebelków czy ścian. A uśmiechnięta przedszkolanka ? Bez rozpromienionej Pani Przedszkolanki roztaczającej wokół siebie tęczę barw świat dziecka będzie szary. Ale i ona dobrze będzie się czuła otoczona kolorowymi mebelkami. I dlatego właśnie w naszym katalogu stawiamy na kolorowe mebelki przedszkolne. Oczywiście nie zapominamy o tym, by spełniały wszystkie wymagania norm i by posiadały stosowne certyfikaty.

Kąciki zainteresowań w przedszkolu

Źródło: publikacje.lo-zywiec.pl

Pracując z sześciolatkami, starałam się tak zorganizować środowisko materialne, aby miały one okazję do aktywnego i twórczego działania, mogły mile i przyjemnie spędzać czas wolny. Dlatego ważną sprawą było urządzenie sali w sposób dostosowany do możliwości rozwojowych i zainteresowań dzieci. Starałam się by otoczenie dziecka zagospodarować w sposób sprzyjający zabawie i ruchowi. Wszystkie te warunki spełniają kąciki zainteresowań.
Wielkość i różnorodność kącików zainteresowań ma wpłynąć także na poszerzenie zasobu wiedzy dzieci o świecie, utrwalaniu jej, a także na osiąganiu przez nie określonych umiejętności, sprawności i nawyków. Dla przedszkolaków mają to być kąciki pobudzające ciekawość, umożliwiające swobodne działanie, dla mnie – miejsce obserwacji dzieci podczas samodzielnych działań.
Kąciki ułatwiają mi organizację działań gdy pracuję z małym zespołem, inne dzieci nie nudzą się, lecz znajdują dla siebie atrakcyjne miejsce do zabawy i pracy.
W kąciku przyrody gromadzimy różnego rodzaju okazy z poszczególnych pór roku. Najpierw znalazły się w nim związane z wakacjami i obytymi podróżami , np. muszelki, bryłki węgla kamiennego, piasek morski. Z wycieczki do sadu przynieśliśmy owoce: dzieci układały je i przeliczały, podczas zabawy rozpoznawały je po smaku i zapachu. Ze swoich ogródków warzywnych dzieci przyniosły okazy mało znanych warzyw. Niektóre z nich przydały się do wykonania warzywnych kukiełek.

Zabawy w przedszkolu

Źródło: Przedszkole nr 351 im W. Chotomskiej

Zabawa zajmuje centralne miejsce w wychowaniu przedszkolnym. Jest ona tak silną i trwałą potrzebą dziecka jak potrzeba pokarmu, ruchu, towarzystwa innych dzieci. Na zabawę i inną działalność dowolną musi się znaleźć dużo czasu w rozkładzie dnia przedszkolnego, ponieważ w rozwoju małego dziecka są one niezbędne. Bez zabawy, bowiem oraz swobody ekspresji i spontanicznego działania nie da się wychowywać człowieka aktywnego, samodzielnego, zdolnego do inicjatywy. Prawidłowo zaspokajając potrzeby dziecka kształtuje się względnie zgodna i trwała organizacja wiedzy, uczuć, motywów działania i reakcji. Proces ten ma miejsce od najwcześniejszych lat życia i ma wpływ na życie psychiczne i prawidłowe funkcjonowanie w społeczeństwie.
Dorośli powinni zrozumieć, że „dziecko nie bawi się dlatego, że jest dzieckiem, ale bawi się dlatego, by stać się dorosłym.”

Kąciki zabaw w przedszkolu

Źródło: Przedszkole Wróbelka Elemelka

We wszystkich salach naszego Przedszkola znajdują się kąciki zainteresowań, które mają wielorakie zadania i zaspakajają różnorodne potrzeby dzieci:

  • potrzebę bezpieczeństwa (dziecko łatwo odnajduje punkty orientacyjne w małej przestrzeni kącika)
  • potrzebę samoizolacji (w kąciku dziecko samo może bawić się lalkami, odpoczywać, marzyć)
  • potrzebę działania (dziecko samo wymyśla swoje zabawy i podejmuje własne decyzje)
  • potrzebę naśladowania (zabawki zgromadzone w kąciku pozwalają odtwarzać przeżyte lub ujrzane zdarzenia)
  • potrzebę fantazjowania (dziecko tworzy, w sposób werbalny lub niewerbalny, ciąg dalszy wymyślonych przez siebie sytuacji)
  • potrzebę samodzielności (w kąciku dziecko działa samodzielnie i samo stara się rozwiązywać problemy)

Kąciki zainteresowań ułatwiają także socjalizację i kontakty między dziećmi oraz między dziećmi a dorosłym, rozwijają zdolności manualne i sprawność fizyczną, budują zmysł estetyczny, rozwijają umiejętności językowe.