Ekopracownie OZE (odnawialnych źródeł energii) dla szkół podstawowych i ponad podstawowych - kompletne wyposażenie w meble i pomoce naukowe i dydatktyczne
W programie realizowanym przez Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej, a który kierowany jest do szkół podstawowych i ponadpodstawowych szkoły będą mogły ubiegać się o środki na utworzenie i wyposażenie ekopracowni przyrodniczej lub ekopracowni odnawialnych źródeł energii - OZE.
W związku z tym proponujemy trzy warianty Pracowni OZE, w zależności od wielkości środków pozyskanych przez placówkę. Istnieje możliwość wykonania wizualizacji dla potrzeb tego projektu.
Zapraszam do współpracy, służymy pomocą w dobrze mebli oraz kolorów.
Pakiet podstawowy pracowni OZE dla szkół podstawowych i ponad podstawowych
Przedstawiamy rozwiązania dla wyposażenia pracowni odnawialnych źródeł energii w praktyce szkolnej. Zwracamy uwagę na ważność procesu uczenia się / nauczania poprzez działanie, poprzez doświadczenia uczniowskie. Naszym celem jest dostarczając praktycznych narzędzi - pomocy naukowych i środków dydaktycznych oraz wyposażenia, które ułatwią uczniom na zgłębianie zagadnień związanych z odnawialnymi źródłami energii. Na stronie prezentujemy pakiety wyposażenia pracowni OZE, które mają zapewnić efektywne funkcjonowanie pracowni. Naszym celem jest stworzenie uczniom inspirującego i interaktywnego środowiska edukacyjnego, w którym mogą rozwijać swoją wiedzę na temat odnawialnych źródeł energii i ich roli w przyszłości. Mamy nadzieję, że nasza w3 będzie źródłem informacji dla szkół i instytucji edukacyjnych, które stawiają na praktyczne podejście do procesu nauczania / uczenia się w przedmiocie związanym z energią odnawialną
Pakiet wraz z cenami proponowanych pomocy dydaktycznych i naukowych do pracowni przyrodniczej, do zielonej pracowni i do pracowni oze w formacie .XLS lub . ODS pobierzesz tutaj:
skład pakietu podstawowego eko pracowni STB-OZE-Podst oparty jest na 15 stolikach 1 osobowych nr 6 na stelażu metalowym giętym, 15 krzesłach uczniowskich SB Nr 6, szafach typu GLOBUS w różnych konfiguracjach, 2 stołach laboratoryjnych typu SB-CHEMIK z blatem CDF i nadstawką, 6 taboretach laboratoryjnych uczniowskich regulowanych na śrubie i biurku Belfer dla nauczyciela. Ponadto w pakiecie możemy zaproponować fotel obrotowym dla nauczyciela, laptop, tablicę białą oraz monitor interaktywnym 75 cali. Cena* elementów podstawowych pakietu, brutto ~ PLN 15300.00 zł
Pakiet rozszerzony obejmuje 24 stoły 1-osobowe Junak z regulacją 5÷7 co oznacza, że są one dostosowane dla uczniów w zakresie wzrostu 146÷207 cm, 24 krzesła regulowane Junak w zakresie wzrostu 5÷7, zestaw szaf GLOBUS w rożnych wariantach - dla przykładowej wyceny przyjęliśmy przedstawiony poniżej zestaw nr 2, 2 stoły laboratoryjne typu SB-CHEMIK z blatem CDF i nadstawką, 6 taboretów laboratoryjnych uczniowskich regulowanych na śrubie oraz biurko BELFER dla nauczyciela. Dodatkowo w pakiet może zostać powiększony o fotel obrotowym dla nauczyciela, laptop, tablicę białą oraz monitor interaktywnym 75 cali. Cena* brutto pakietu to ~ PLN 25800.00 zł
12 stołów trapezowych STOLMIŚ Nr 6 ustawionych w kształt szęściokąta oraz 24 krzesła STB-Cis Nr 6, 2 stoły typu CHEMIK z blatem CDF na których można mieścić stanowiska mikroskopów uczniowskich, do stołów 6 taboretów regulowanych na kółkach, wsuwanych pod stoły oraz zestaw szaf typu GLOBUS - dla potrzeb przykładowej wyceny przyjęliśmy widoczny poniżej zestaw nr 3. Komplet szaf zestawu GLOBUS tworzy wygodne miejsce do przechowywania pomocy naukowych. Uzupełnieniem pakietu może być fotel dla nauczyciela, laptop, tablica biała czy monitor interaktywny 75 cali. Cena* pakietu ~ PLN 23000.00 zł
eco-Pracownia przeznaczona dla 15 dzieci, przedstawiono widok sali od strony prawej i plan rozmieszczenia wyposażenia
W składzie pakietu podstawowego eko pracowni STB-OZE-Podst proponujemy następujące elementy podstawowe: 15 szkolnych stolików 1 osobowych nr 6 na stelażu metalowym giętym, 15 krzeseł uczniowskich SB Nr 6, szafy na pomoce naukowe i środki dydaktyczne typu GLOBUS (skład zestawu można modyfikować - dla wyliczenia przykładowych kosztów przyjęliśmy zestaw GLOBUS-1 złożony z 4 różnych szaf), 2 stoły laboratoryjne 3-osobowe typu SB-CHEMIK z blatem CDF i nadstawką, 6 taboretów regulowanych na śrubie osadzonych na podstawie pentagonalnej umieszczonej na kółkach lub na stopkach oraz stanowisko pracy nauczyciela na bazie biurka BELLFER z szafką.
Orientacyjny koszt elementów podstawowych wyposażenia eko pracowni STB-OZE-Podst to około PLN 12500.00 netto (PLN 15000.00 brutto)
Ponadto zestw można uzupełnić o 6 mikroskopów uczniowskich, fotel lub krzesło obrotowe, laptop, tablica biała oraz monitor interaktywny 75 cali. Możliwa jest także realizacja wraz z niezbędnymi pomocami naukowymi i innymi środkami dydaktycznymi.
eco-Pracownia przeznaczona dla 24 dzieci, przedstawiono widok sali od strony prawej i plan rozmieszczenia wyposażenia
Pakiet rozszerzony eko pracowni STB-OZE-Roz tworzą wymienione dalej elementy podstawowe: 24 stoły 1-osobowe Junak z regulacją 5÷7 co oznacza, że są one dostosowane dla uczniów w zakresie wzrostu 146÷207 cm, 24 krzesła regulowane Junak w zakresie wzrostu 5÷7, szafy typu GLOBUS przeznaczone do przechowywania pomocy naukowych i środków dydaktycznych (skład zestawu można dostosować wg wymagań indywidualnych - w przykładowych wyliczeniach kosztów przyjęliśmy zestaw GLOBUS-2 złożony z 5 różnych szaf), 6 taboretów regulowanych na śrubie osadzonych na podstawie pentagonalnej umieszczonej na kółkach lub na stopkach, 2 stoły laboratoryjne 3-osobowe typu SB-CHEMIK z blatem CDF i nadstawką oraz stanowisko pracy nauczyciela na bazie biurka BELLFER z szafką.
Koszt wymienionych powyżej elementów podstawowych stanowiących wyposażenie eko-pracowni STB-OZE-Roz to około PLN 21000.00 netto (PLN 25800.00 brutto)
W ramach pakietu możemy dostarczyć dodatkowo np. dla uczniów 6 mikroskopów uczniowskich, dla nauczyciela fotel lub krzesło obrotowe, laptop, tablicę białą, monitor interaktywny 75 cali itp. Szczegółowy wykaz i koszt dodatkowego wyposażenia wycenimy odrębnie. Także w ramach realizacji pakietów oferujemy niezbędne pomoce naukowe i środki dydaktyczne.
eco-Pracownia przeznaczona dla 24 dzieci, przedstawiono widok sali od strony prawej i plan rozmieszczenia wyposażenia
Przedstawiamy pakiet PREMIUM Pracowni Odnawianych Źródeł Energii STB-OZE-Prem. W skład pakietu proponujemy następujące elementy podstawowe: 12 stołów trapezowych STOLMIŚ Nr 6 ustawianych w kształt sześciokąta, 24 krzesła STB-Cis Nr 6, 2 stoły typu CHEMIK z blatem CDF, na których możemy umieścić uczniowskie mikroskopy oraz szafy typu GLOBUS przeznaczone do przechowywania pomocy naukowych i środków dydaktycznych (skład zestawu można dostosować wg wymagań indywidualnych). W przykładowych wyliczeniach kosztów przyjęliśmy zestaw GLOBUS-3 złożony z 5 różnych szaf, 6 taboretów regulowanych na śrubie osadzonych na podstawie pentagonalnej z kółka lub na stopkach oraz stanowisko pracy nauczyciela na bazie biurka BELLFER z szafką. Dodatkowo stoły laboratoryjne 3-osobowe typu SB-CHEMIK mogą być nadbudowane szafkami do przechowywania mikroskopów czy innych pomocy naukowych. Całość tworzy eleganckie przyścienne stanowiska do ćwiczeń uczniowskich.
Koszt elementów podstawowych pakietu STB-OZE-Prem to około PLN 18700.00 netto (PLN 23100.00 brutto)
W ramach realizacji pakietu dostarczamy dodatkowo inne elementy np. dla uczniów 6 mikroskopów uczniowskich, dla nauczyciela fotel lub krzesło obrotowe, laptop, tablicę białą, monitor interaktywny 75 cali itp. Szczegółowy wykaz i koszt dodatkowego wyposażenia wycenimy i uzgadniamy odrębnie. Także w ramach realizacji pakietów oferujemy szeroki zakres pomocy naukowych i inne środki dydaktyczne.
Krzesło SB znajdziesz w pakiecie PODSTAWOWYM. Wykonanie: Stelaż wykonany z rury stalowej ø 20 x 1,5 mm, malowany farbą proszkową. Siedzisko i oparcie wykonane ze sklejki 8 mm, malowane lakierem akrylowym. W opcji stelaż z rury ø 25 x 1,5 mm.
Krzesło JUNAK-Reg znajdziesz w pakiecie ROZSZERZONYM. Wykonanie: Stelaż wykonany z rury stalowej ø 25 x 1,5 mm i ø 21 x 2 mm z regulacją skokową w zakresie Nr 2 do Nr 4, oraz ø 32 x 1,5 mm i ø 28 x 2 mm z regulacją skokową w zakresie Nr 5 do Nr 7, malowany farbą proszkową. Siedzisko i oparcie wykonane ze sklejki 8 mm, malowane lakierem akrylowym.
Krzesło SB-Cis znajdziesz w pakiecie PREMIUM. Wykonanie: Stelaż wykonany z rury stalowej ø 25 x 1,5 mm, malowany farbą proszkową. Siedzisko i oparcie wykonane ze sklejki 8 mm, malowane lakierem akrylowym.
Stół 1-os SB-Gięty znajdziesz w pakiecie PODSTAWOWYM. Wykonanie: Stelaż wykonany z rury stalowej ø 25 x 1,5 mm i ø 25 x 1,5 mm giętej i spawanej, malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm oklejony obrzeżem PCV 2 mm.
Stół 1-os JUNAK-Reg znajdziesz w pakiecie ROZSZERZONYM. Wykonanie: Stelaż wykonany z rury stalowej ø 32 x 1,5 mm, ø 28 x 2 mm i ø 20 x 1,5 mm, malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm oklejony obrzeżem PCV 2 mm. Skokowa regulacja wysokości za pomocą śrub ustalających wymaganą wysokość.
Stół trapezowy STOLMIŚ-TRAP znajdziesz w pakiecie PREMIUM. Wykonanie: Stelaż wykonany z rury stalowej ø 32 x 1,5 mm, gięty i spawany malowany farbą proszkową. Blat wykonany z płyty wiórowej laminowanej 18 mm, oklejony obrzeżem PCV 2 mm. W standardzie zaokrąglone obrzeża.
Przyścienne stanowiska do samodzielnych ćwiczeń uczniowskich występują w pakietach PODSTAWOWYM oraz PREMIUM. Stanowiska umieszczone są przy ścianie klasopracowni co zapewnia stosunkowo wygodny dostęp do napięcia zmiennego ~230V, jakie na ogół będzie potrzebne. Na stanowiska uczniowskie przyścienne składają się 2 stoły typu CHEMIK z blatem CDF, na których stoją mikroskopy, do stołów 6 taboretów regulowanych na kółkach, wsuwanych pod stoły. Należy także zauważyć, że mogą być one wykonane włącznie z nadstawkami, które mogą służyć do przechowywania mikroskopów czy innych pomocy naukowych wykorzystywanych przez uczniów.
Wykonanie: Korpusy wszystkich segmentów wykonane z płyty wiórowej laminowanej 18 mm do samodzielnego montażu za pomocą kołków i śrub. Ściana tylna wykonana z płyty lakierowanej HDF. Drzwi zawieszane na zawiasach puszkowych, zamykane na zamki. We wnętrzach półki stałe lub ruchome. Szuflady montowane na prowadnicach kulkowych, łożyskach.
Zestaw nr 1 szaf GLOBUS
Zestaw szaf nr 1 występują w pakiecie PODSTAWOWYM. W skład zestawu wchodzą segmenty SA 350x800x1900mm / 67kg, SB 350x800x1900mm / 62kg, SC 350x800x1900mm / 57kg i SD 350x800x1900mm / 46kg.
Zestaw szaf nr 2 występują w pakiecie ROZSZERZONYM. W skład zestawu wchodzą segmenty SA 350x800x1900mm / 67kg, SE 350x800x1900mm / 46kg, SH 350x800x1900mm / 51kg, SJ 350x800x1900mm / 52kg i SK 350x800x1900mm / 53kg.
Zestaw szaf nr 2 występują w pakiecie PREMIUM. W skład zestawu wchodzą segmenty SC 350x800x1900mm / 57kg, 2xSL 350x800x1200mm / 42kg, SN 350x800x1200mm / 34kg, SG 350x800x1900mm / 79kg.
W skład stanowiska pracy dla nauczyciela wchodzą biurko Belfer dla nauczyciela wraz z fotelem obrotowym, laptopem, tablicą białą oraz monitorem interaktywnym 75 cali. Skład stanowiska jest ten sam dla wszystkich pakietów eco-pracowni STB-OZE.
Wykonanie: Stelaż wykonany z rury stalowej o przekroju ø 25 x 1,5 mm, malowanej proszkowo. Kontener i blat wykonany z płyty wiórowej o grubości 18 mm, klasa E1. Elementy z płyty zabezpieczone obrzeżem ABS. Drzwi zawieszone na zawiasach puszkowych zamykanych na zamek. Szuflady (w opcji) montowane na prowadnicach rolkowych. Szuflady zamykane na zamek centralny.
Paleta kolorów
W cenie podstawowej dostępne są następujące kolory:
inne kolory mogą być dostępne za dopłatą - sprawdź warunki
Warunki ogólne
podane warunki mają charakter wstępny - ceny i wzornictwo moga ulec zmianie, sprawdź lelefonicznie lub e-mail'em
podane ceny nie obejmują kosztów dostawy, wnoszenia, ustawienia itp.
wykonanie „pod klucz” jest możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu itp.
Ceny i koszt wykonania pracowni
Podano ceny elementów podstawowych i koszt wykonania pracowni bez transportu, wnoszenia, ustawiania mebli montażu itp. Wyliczenie wg cen aktualnych w dniu 17.05.2023 - podane ceny i wzornictwo mogą ulec zmianie.
Zestaw STB-OZE-Podst dla 15 uczniów nazwa elementu - ilość - w. netto - w. brutto
Taboret regulowany na śrubie (kółka lub stopki) - 6 - PLN 2110.86 - PLN 2596.38
Stanowisko pracy nauczyciela BELFER z szafką - 1 - PLN 693.84 - PLN 853.42
Zestaw elementów podstawowych pracowni STB-OZE-Podst CENA RAZEM - 1 - PLN 18761.79 - PLN 23077.25
Realizacje - przykłady
Slide 1
ekopracownia SP 119 widok front
Slide 2
ekopracownia SP 119 widok back
Slide 3
ekopracownia SP 119 plan
Slide 4
ekopracownia SP Gawłów widok front
Slide 5
ekopracownia SP Gawłów widok back
Slide 6
ekopracownia SP Gawłów plan
Slide 7
ekopracownia SP Kasinka Mała widok back
Slide 8
ekopracownia SP Kasinka Mała widok front
Slide 9
ekopracownia SP Kasinka Mała plan
Slide 10
ekopracownia SP 151 Kraków widok back
Slide 11
ekopracownia SP 151 Kraków widok front
Slide 12
ekopracownia SP 151 Kraków plan
Pracownie odnawialnych źródeł energii w praktyce szkolnej - wyposażenie -
Przedstawiamy rozwiązania dla wyposażenia pracowni odnawialnych źródeł energii w praktyce szkolnej. Zwracamy uwagę na ważność procesu uczenia się / nauczania poprzez działanie, poprzez doświadczenia uczniowskie. Naszym celem jest dostarczając praktycznych narzędzi - pomocy naukowych i środków dydaktycznych oraz wyposażenia, które ułatwią uczniom na zgłębianie zagadnień związanych z odnawialnymi źródłami energii. Na stronie prezentujemy pakiety wyposażenia pracowni OZE, które mają zapewnić efektywne funkcjonowanie pracowni. Naszym celem jest stworzenie uczniom inspirującego i interaktywnego środowiska edukacyjnego, w którym mogą rozwijać swoją wiedzę na temat odnawialnych źródeł energii i ich roli w przyszłości. Mamy nadzieję, że nasza w3 będzie źródłem informacji dla szkół i instytucji edukacyjnych, które stawiają na praktyczne podejście do procesu nauczania / uczenia się w przedmiocie związanym z energią odnawialną
Klasopracownie odnawialnych źródeł energii zwane także pracowniami lub eko pracowniami OZE znajdują się obecnie w centrum zainteresowania wielu szkół szczebla podstawowego lub ponad podstawowego. Są odpowiedzią na stawiane wyzwanie wychowywania i kształcenia w duchu przyjaznym dla środowiska. Mieszczą się w grupie tzw. zielonych pracowni czy pracowni przyrodniczych. Spróbujemy tutaj przedstawić trzy propozycje wyposażenia takich pracowni. Mamy nadzieję, że spotkają się z Państwa zainteresowaniem.
Zacznijmy od wskazania - jakie cechy odróżniają tzw. zieloną klasopracownię OZE od innych pracowni?
Z merytorycznego punktu widzenia „zieloną klasopracownią OZE nazwiemy taką, pracownie, która pozwala uczniom na badanie zagadnień, problemów związanych z wykorzystaniem źródeł energii odnawialnej”. Podkreślmy tutaj słowa badanie. Poznawanie rzeczywistości poprzez własne doświadczenia - oto najważniejsza cecha pracowni szkolnej. Jeżeli badane problemy dotyczą odnawialnych źródeł energii, to mamy do czynienia właśnie ze szkolną pracownią oze. Aby osiągnąć cel musimy zatem zadbać o stworzenie warunków do samodzielnej pracy ucznia, do eksperymentowania. Zarówno przygotowując odpowiednio dostosowane stanowiska pracy ucznia oraz wyposażając pracownię w odpowiednie pomoce naukowe i środki dydaktyczne.
W tej części skupiamy się na przedstawieniu Państwu oferty dotyczącej mebli stanowiących stanowiska pracy uczniów. Zwróćmy tutaj uwagę, że meble - stoliki, krzesła uczniowskie itd. tworzą środowisko pracy ucznia, warunki w jakich przyjdzie mu się uczyć. Nowoczesne rozwiązania oparte na przyjaznej kolorystyce, ekologicznych materiałach, ergonomicznych kształtach mebli będą zachętą dla dzieci do podjęcia nauki.
Zestawy poniżej w punktach cechy charakterystyczne, które możemy przypisać do pracowni oze. Zauważmy jednak, że poniższe wyróżnienia mają charakter ogólny i nie będą przystawały do konkretnych warunków realizowanych w szkole podstawowej, a niejednokrotne nawet w technikum czy szkole ogólnokształcącej.
Oto kilka cech, które mogą odróżnić ją od innych pracowni:
Zakres nauczania, doświadczeń, badań, obserwacji itp. w pracowniach OZE
W pracowniach OZE odnawialne źródła energii są podstawowym przedmiotem nauczania, badań, eksperymentów. Dotyczy to zarówno zagadnień dotyczących zrozumieniu zjawisk podstawowych, ich poznaniu i zrozumieniu jak i badaniu projektów związanych z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii, takich jak energia słoneczna, wiatrowa, geotermalna czy pozyskanie energii z biomasy. To odróżnia ją od pracowni, które zajmują się np. konwencjonalnymi źródłami energii, takimi jak paliwa kopalne.
Wewnętrzna organizacja pracowni a proces dydaktyczny w pracowniach oze
Zielona klasopracownia OZE winna promować ochronę środowiska w każdej formule jej działania. Zarówno w przedmiocie nauczania o odnawialnych źródłach energii czy też w sposobach ich wykorzystania jak też poprzez wewnętrzną organizację pracowni. Mamy tutaj na myśli wyposażenie pracowni - ergonomiczne, przyjazne środowisku i człowiekowi meble, ich aranżację oraz sam sposób prowadzenia zajęć. Nieodłącznym elementem pracowni powinny stać się np. pufy, które nauczą dzieci stosowania relaksujących przerw w czasie pracy. Zgodnie z założeniami wszystkie elementy procesu dydaktycznego prowadzonego w ramach pracowni zielonej - badania, projekty, eksperymenty itd. mają na celu wskazanie jak minimalizować negatywne wpływu na środowisko naturalne i samego człowieka.
Nauczanie interdyscyplinarne a eko-pracownia oze
Holistyczne nauczanie i uczenie się winno dominować we współczesnej dydaktyce. W pracowni oze wymagamy powiązania wiedzy z różnych dziedzin, takich jak fizyka, chemia, biologia czy inżynieria. Pracownia ta łącząc wiedzę z wielu dziedzin rozwija kompleksowe myślenie, innowacyjnego podejścia do problemu. Z drugiej strony pamiętać należy, że holistyczne nauczanie / uczenie się nie jest nową ideą lecz może jest czymś „odkrytym na nowo” i nie powinno dotyczyć tyklo zielonej pracowni.
Nowoczesne technologie a zielona pracownia oze
Pracownia OZE skierowana jest na wykorzystaniu nowoczesnych technologii zarówno badaniach, w projektach jak też w nauczaniu o naszym środowisku przyrodniczym. Korzystanie tutaj z narzędzi informatycznych, symulacji komputerowych, analizy danych czy z modelowania matematycznego usprawni proces dydaktyczny. Nie stoi to w sprzeczności do pracowni innego typu lecz kładzie nacisk by o tym pamiętać, by projektując eko-pracownie nie opierać się wyłącznie na uwypuklaniu tradycyjnych metod badawczych.
A oto przykład - jak moglibyśmy określić cel w procesie nauczania / uczenia się w zielonej pracowni oze?
Zielona klasopracownia OZE kierowana do uczniów szkół podstawowych czy ponad podstawowych powinna postawić oczywiście na nauczanie o praktycznych zastosowaniach odnawialnych źródeł energii. Nauczanie / uczenie się powino odwoływać się w jak najszerszym stopniu do doświadczeń. Elementy teoretyczne nauczania winny być wplecione w realne eksperymenty i powinny z tych doświadczeń wypływać. Celem dydaktycznym pracowni mogłoby być symulacje na poziomie ucznia w kierunku poszukiwania rozwiązań, które mogłyby być wdrożone w życie i przyczynić się do zwiększenia wykorzystania źródeł energii odnawialnej.
Edukacja Sp. z o.o. Zielone Pracownie OZE
43-190 Mikołów, ul. Rybnicka 132
tel: 32 738 52 62
e-mail: biuro@edukacja-mikolow.pl
by Jacek Szram & Piotr Kaczmarek dateModified 2023-05-30