Uczenie się przez działanie powinno być na pierwszym planie metod nauczania. Oparte na praktycznym działaniu uczniów, wykonywaniu odpowiednich ćwiczeń, różnorodnych doświadczeń czy innych zadań o charakterze praktycznym w celu opanowania wiedzy o otaczającym świecie oraz nabycia umiejętności posługiwania się tą wiedzą w życiu, to droga do zrozumienia i pełnego poznania przedmiotu nauczania.
W tym względzie najważniejszą rolę odgrywają oczywiście pomoce naukowe i dydaktyczne do nauczania techniki
W dydaktyce ta metoda poznania wyrabia umiejętności motoryczne dotyczące przekształcania materiałów, kojarzenia i łączenia części elementów. W przeciwieństwie do szeroko lansowanych metod nauczania z zastosowaniem komputera, w często źle rozumianej formie, poprzez zastąpienie realnego eksperymentu doświadczeniem wirtualnym w nowoczesnym nauczaniu techniki wyrabianie umiejętności nie może opierać się wyłącznie na naśladownictwie. Odtwarzanie przez ucznia określonych działań, czynności itp. jest czynnikiem niezbędnym do głębszego zrozumienia i zapamiętania poznawanych treści. Wręcz wydaje się, że szczególnie na wczesnym etapie nauczania realny eksperyment jest nieodzowny. Co więcej jest po prostu naturalną metodą poznawania otoczenia. Dlatego takie jak prezentowane poniżej pomoce naukowe i środki dydaktyczne należy uznać za niezbędne w nowoczesnym nauczaniu.
Łączenie realnego działania uczniów - eksperymentowanie - z równoległym przyswajaniem wiedzy teoretycznej z zakresu właściwości materiałów, poznanie zasad działania i budowy maszyn i narzędzi czy innych urządzeń, poznanie reguł posługiwania się nimi zgodnie z zasadami bhp itp. uznać należy za podstawowe zadanie nauczania techniki w ogólnym znaczeniu. Zastosowanie klasycznych pomocy dydaktycznych pogłębia wiedzę ucznia. Wiedza ta zostaje eksperymentalnie potwierdzona, zrozumiała i utrwalona w świadomości ucznia. A to przecież jest celem nauczania.
Poniżej przedstawiamy podstawowe zestawy pomocy do nauczania techniki i proste pomoce naukowe i dydaktyczne mające zastosowanie w nauczaniu techniki w szkole. Pomoce ułatwią przygotowanie doświadczeń uczniowskich i demonstracyjnych - zawierają potrzebne elementy do prowadzenia doświadczeń z mechaniki, akustyki, ciepła czy elektryczności. Do budowy obwodów elektrycznych, maszyn prostych itd.
Ważną kwestią przy planowaniu zakupów związanych z organizacją pracowni w szkole pozostają oczywiście ich koszty. Przykładowo - wg cen aktualnych na dzień tego zapisu - koszty te mieszczą się w zakresie od PLN355.00 za „Zestaw elementów do montażu zasilacza sieciowego dla 1 - ucznia” do PLN3150.00 za komplet pomocy dla 15 grup uczniowskiech pn. „zestaw 31799 do nauki o cieple, 03-397”
Edukacja Sp. z o.o.
Pomoce naukowe do nauczania techniki
43-190 Mikołów, ul. Rybnicka 132
tel: 32 738 52 62
e-mail: biuro@edukacja-mikolow.pl
by Jacek Szram, Mikołów, modyfikowano 2022-07-28 / utworzono 2007-02-10
Poniżej przedstawiamy podstawowe pomoce dydaktyczne dedykowane do Laboratorium Przyszłości - Pracowni Techniki. Inne elementy wyposażenia - stoły warsztatowe regulowane, szafy na narzędzia itp znajdziesz na odpowiednich stronach
1 - Laboratorium Przyszłości typ STB
2 - Laboratorium Przyszłości typ NSA
Zestw do mechaniki kod 11-012
Zestaw konstrukcyjny z różnych dziedzin przeznaczony do ćwiczeń uczniowskich. W oparciu o zestaw uczeń może konstruować modele mechanizmów maszyn, poznawać proste problemy techniczne, zaznajamiać się z działaniem niektórych maszyn i urządzeń technicznych. Pomoc dydaktyczna wspaniale sprawdzi się w szkolnych laboratoriach przyszłości gdzie uczniowie na bazie rysunków i schematów tworzą konstrukcje demonstrujące podstawy mechaniki.
Zestaw do mechaniki kod 06-017
Doskonały zestaw konstrukcyjny z różnych dziedzin do ćwiczeń manualnych i poszerzania swojej wiedzy praktycznej z zakresu techniki, dla uczniów szkoły podstawowej. Umożliwia budowę działających modeli różnego rodzaju urządzeń i maszyn prostych. Pozwala na montaż i demontaż poszczególnych elementów zestawu, ucząc ich właściwego doboru i zastosowania, a także zapewnia poznanie i utrwalenie nazw części, jak również czynności, związanych z montażem danego modelu.
Pomoc dydaktyczna, która może być wykorzystywana do ćwiczeń w trakcie zajęć technicznych w przedszkolu, szkole podstawowej oraz gimnazjum. Zestaw składa się z 62 elementów konstrukcyjnych, które umożliwiają konstrukcję różnego rodzaju urządzeń i maszyn prostych. Umożliwia ona montaż i demontaż poszczególnych elementów zestawu, uczy zastosowania odpowiednich elementów oraz umożliwia poznanie i utrwalenie nazw części i czynności związanych z montażem danego modelu.
Zalecenie MEN
Zestaw do akustyki - dźwięk i ton kod: 03-394
Wykonując proste doświadczenia uczniowie poznają podstawowe prawa akustyki.
Wykorzystując materiały zawarte w zestawie uczniowie mogą poznać:
- drgania i współzależność pomiędzy wysokością dźwięku a częstotliwością drgań
- wizualizację drgań
- wzmacnianie dźwięku i jego przyswajanie
- przekazywanie dźwięku poprzez różne media
- relacja pomiędzy długością, napięciem oraz grubością strun instrumentu a wysokością dźwięku
- budowę kilku instrumentów oraz jej cechy wpływające na dźwięk
- różnice w percepcji dźwięku
- długość płytek oraz ich wpływa na wysokość dźwięku
- elementy zestawu umożliwiają jednoczesną pracę 15 grup uczniowskich. Do zestawu dołączona jest płyta CD, zawierająca ponad 90 przykładowych dźwięków.
Wymiary: 550x420x150mm
Przeglądaj pomoce w kategorii Pracownia Techniki - Laboratorium Przyszłości. Skorzystaj z bogatej oferty opartej na wieloletnim doświadczeniu. Postaw na kompetencje przyszłości u uczniów. Nie potrzebujesz wkładu własnego. Zrealizuj zamówienie z funduszy na Laboratorium przyszłości.
Zestaw elementów do nauki o cieple kod 03-397
Zestaw zawiera materiały pozwalające zapoznać się z dwoma tematami związanymi z ciepłem.
1. Termometry - uczniowie sami składają termometr, poznają podstawowe zasady związane z ciepłem i rozszerzalnością cieplną. Uczniowie sami skalują termometr, poznają skalę Celsjusza i uczą się odczytywać temperaturę. Potrafią określić temperaturę topnienia oraz wrzenia wody na termometrze bez skali.
2. Parowanie i skraplanie. Materiały dla 15 grup uczniowskich.
Wymiary walizki: 54x45x15cm
Do wyskalowania termometru potrzebne są wrząca woda oraz lód. Wodę można zagotować używając świeczki natomiast lód należy przygotować przed zajęciami.
Istnieje możliwość dokupienia termosu 1l Nr kat. 03-397-1
Przekładnie i napędy mechaniczne kod 11-055
Zbiór najpopularniejszych przekładni i napędów mechanicznych stosowanych na całym świecie, zebranych w formie przystępnego zestawu dydaktycznego do nauczania techniki w szkole podstawowej.
Wymiary podstaw modeli: 120 x 90 mm
Wymiary zestawu: 440 x 330 x 100 mm
Budowa obwodów elektrycznych kod 03-396
Zestaw przeznaczony dla 15 grup uczniowskich. Dzieci spotykają się z urządzeniami elektrycznymi w życiu codziennym. Zestaw dydaktyczny obwody elektryczne pozwala zademonstrować w jaki sposób energia elektryczna jest przetwarzaną na ciepło, światło oraz energie kinetyczną.
Wykorzystując zestaw uczniowie badają: elementy obwodu elektrycznego, czym są obwody szeregowe i równoległe? , jak prąd elektryczny wytwarza ciepło, światło, wprowadza obiekty w ruch? , jak skonstruować elektromagnes? , jakie materiały przewodzą prąd, a jakie nie przewodzą prądu elektrycznego? , dlaczego prąd elektryczny jest niebezpieczny?, zbuduj oświetlenie samochodu, zbuduj grę elektryczną, zamontuj przełącznik elektryczny.
Wymiary walizki: 54x45x15cm
Mały konstruktor dla 6 grup 64433, kod 11-054
Doskonała pomoc do nauczania na lekcjach techniki w szkołach podstawowych. W skład zestawu wchodzą elementy i materiały umożliwiające budowanie prostych pojazdów i urządzeń mechanicznych. Zestaw pozwala na jednoczesną pracę 6 grup uczniowskich. Modele pojazdów mogą być napędzane za pomocą sprężyny, gumowego paska, żagla oraz balonu. Zestaw zawiera 6 zestawów ćwiczeniowych nr kat. 68544, dodatkowe materiały dla uczniów oraz bogato ilustrowaną instrukcję.
Dzięki zastosowanym komponentom „fischertechnik„ podstawowe połączenia między komponentami można wykonać sprawnie i szybko, a tym samym łatwo jest zrozumieć, jak działają. Precyzja elementów pozwala na konstruowanie funkcjonalnych modeli.
6 modeli przekładni, kod: 03-688
Pomoc dydaktyczna w formie zestawu sześciu modeli przekładni mechanicznych, wśród których znajdują się:
- przekładnia pasowa,
- łańcuchowa,
- zębata,
- liniowa,
- ślimakowa,
- cierna.
Każdy model zmontowany jest na metalowym słupku osadzonym na podstawie z tworzywa sztucznego o średnicy 11 cm, wysokość modeli ok. 15 cm
5 maszyn prostych, kod: 06-182
Pomoc dydaktyczna umożliwiająca skonstruowanie 5 maszyn prostych jednocześnie. Dzieci mogą skonstruować i obserwować działanie prostych maszyn. Dołączone 2 odważniki 2x5g i 2x10g oraz 8 gumowych pasków pozwalają zgłębić temat nacisku, siły, ładunku, ruchu oraz pojęcie odległości. Doświadczalnie mogą zrozumieć, w jaki sposób mechanika wpływa na poprawę naszego codziennego życia. Zestaw 63 elementów pozwoli zbudować pięć maszyn: 1. koło pasowe, 2. równię pochyłą, 3. klin, 4. dźwignię, 5. koło na osi.
Każdy element posiada oznaczenie, co ułatwia odczytywanie rysunków w załączonej instrukcji
Zestaw pomocy z elektrotechniki kod 11-014
Zestaw konstrukcyjny przeznaczony jest do wykorzystania w szkole podstawowej na zajęciach z techniki. Wykorzystując elementy zestawu można na podstawie schematów budować obwody elektryczne z wykorzystaniem modeli urządzeń elektro-mechnicznych.
W jego skład wchodzą: gong, przekaźnik elektryczny, wyłącznik przeciążeniowy, wyłącznik bimetaliczny, model grzejnika, wyłączniki, przycisk dzwonkowy, żarówki na podstawce i przewody.
Załączona instrukcja zawiera opis czterech bazowych zagadnień, tj. wyłącznik przeciążeniowy, wyłącznik termobimetaliczny, gong elektryczny i przekaźnik elektromagnetyczny.
Układ wymaga zasilania napięciem stałym w zakresie 6 do 9V prądu stałego (źródło zasilania nie wchodzi w skład wyrobu).
Laboratoria przyszłości elektrotechnika kod 11-013
Zestaw konstrukcyjny oparty jest na elementach, które uczniowie poznali w większości już w klasach młodszych. Korzystając z zestawu można zbudować wiele ciekawych obwodów elektrycznych m.in.: łączenie równoległe i szeregowe źródeł zasilania lub odbiorników, działanie termiczne prądu, pomiary napięć i prądów. Realizując kolejne ćwiczenia, uczeń poznaje schematy i symbole graficzne.
Instrukcja zawiera również rysunki gotowych układów, dzięki czemu uczniowie mogą porównać schemat z rysunkiem. Takie zestawienie sprawia, że uczniowie w łatwy sposób zapamiętują symbole poszczególnych elementów
Elementy zasilacza kod 11-028 dla 3-uczniów
11-028-1 dla 1-go ucznia
11-028 - Zestaw przeznaczony jest do przeprowadzenia zespołowych ćwiczeń uczniowskich w zakresie elektromontażu i poznawania układów elektrycznych z diodami prostowniczymi.
.
11-28-1 Zestaw przeznaczony jest do przeprowadzenia indywidualnych ćwiczeń uczniowskich w zakresie elektromontażu i poznawania układów elektrycznych z diodami prostowniczymi.
Umożliwia samodzielne zbudowanie prostego modelu zasilacza sieciowego o napięciach wyjściowych 6 i 9V napięcia stałego. Napięcie sieciowe zostało ze względów bezpieczeństwa zastąpione napięciem przemiennym 24V (źródło 24V nie wchodzi w skład zestawu). Uczeń dzięki pracy z zestawem poznaje i utrwala symbole elektryczne podzespołów oraz uczy się czytać schematy elektryczne.
Rozbudowana skrzynka narzędziowa z wyposażeniem dla ucznia kod 11-010
Zestaw narzędzi ślusarsko-stolarskich jest typowym zestawem narzędzi do pracowni technicznej. W skład zestawu wchodzą narzędzia do obróbki drewna i metalu. Komplet świetnie sprawdzi jako wyposażenie dodatkowe w laboratoriach przyszłości. Wszystkie narzędzia do pracowni technicznej umieszczone są w pojemniku walizkowym.
Skrzynka narzędziowa do pracowni techniki dla ucznia 11-010-1
Zestaw narzędzia do obróbki drewna i metalu jest wyposażeniem uzupełniającym rekomendowanym dla ucznia zestawem narzędzi do pracowni technicznej - laboratorium przyszłości. W skład zestawu 11-010-1 wchodzą narzędzia do obróbki drewna i metalu.
⮮ Zobacz także ⮯
czyli wybrane tematycznie działy naszej oferty dotyczące Pracowni Szkolnych i Laboratorium Przyszłości
- projekty, wykonania i dedykowane elementy wyposażenia
projekty, kompleksowe wykonanie
Zadzwoń - 32 738 52 62
strona w przygotowaniu
Jeżeli chcesz sprawdzić aktualną cenę, terminy realizacji, zapytać o dostępność itp. wyślij e-mail lub zadzwoń
Od 1993 roku dostarczamy do Szkół, Przedszkoli czy pozostałych Placówek Oświatowych pomoce naukowe, a także inne elementy wyposażenia, w szczególności:
Sukcesywnie poszerzamy naszą ofertę wprowadzając coraz to nowe wzory i rozwiązania. Zapraszamy do zapoznania się z naszą propozycjami na odpowiednich stronach naszej w3