Wymiary i kształt krzesła szkolnego
Często zadajemy sobie pytania Jakie wymiary powinno mieć krzesło szkolne?, jak powinno być zaprojektowane stanowisko pracy ucznia? Przecież dziecko w szkole spędza wiele godzin w pozycji siedzącej, co może mieć niekorzystny wpływ na jego sylwetkę jeżeli będzie siedział przy źle dobranej ławce szkolnej czy źle zaprojektowanym krześle. Musimy zdawać sobie z tego sprawę, że za prawidłowy dobór stanowiska pracy ucznia - najczęściej mamy tutaj na myśli zestaw krzesła szkolnego z ławką szkolną - odpowiedzialny jest zarządzający szkołą dyrektor placówki. Oczywiście tylko zakup krzeseł szkolnych posiadających ważny certyfikat daje gwarancję iż nie narusza się obowiązującego prawa. Wyjaśnijmy - certyfikat potwierdza, że krzesło z certyfikatem jest poprawnie zaprojektowane i wykonane, jest ergonomiczne i bezpieczne. Kupujący w tej sytuacji odpowiada jedynie za prawidłowy dobór wysokości krzesła w stosunku do wzrostu ucznia.
Krzesła szkolne OLSZTYN to pewność i wygoda dla ucznia
Powtórzmy to jeszcze raz - siedzenie na krześle niedostosowanym do wzrostu ucznia czy źle uprofilowanym może doprowadzić do wielu niebezpiecznych dla zdrowia ucznia konsekwencji. Przejawiać się może w negatywny sposób nie tylko na kręgosłup. Źle uprofilowane krzesło czy nieprawidłowa postawa wywołana przez niedostosowany do wzrostu ucznia dobór krzesła wpływać mogą na wady wzroku, a także może mieć negatywny wpływ na różne narządy wewnętrzne.
Od 2007 r. krzesła szkolne muszą spełniać wymagania i posiadać wymiary zgodne z normami Unii Europejskiej (PN-EN1729-1:2007). W tabeli podanej na dole strony wymieniamy osiem przedziałów wzrostowych dla których przyporządkowano właściwe wymiary krzeseł. Dla ułatwienia każdy rozmiar oznaczono odpowiednim numerem od 0 do 7 oraz przyporządkowano im odpowiednie oznaczenie kolorystyczne.
Edukacja Sp. z o.o.
dział: Szkolne krzesła OLSZTYN
43-190 Mikołów, ul. Rybnicka 132
tel: 32 738 52 62
e-mail: biuro@edukacja-mikolow.pl
by Jacek Szram, Mikołów, modyfikowano 2021-03-17 / utworzono 2007-01-05